Looking to the future! Which do you think is more important: curiosity or experi- ence? At Sachsenküchen, we think the answer is both. You can only become a driver of change by exploring new paths with conviction and not giving up on your core values. What do we want to be proud of tomorrow? A breath of fresh air is always a good idea, but it’s important to examine the situation before making a decision. Naturally, we want to continue building your favourite kitchens, putting our very best into product development and innovation, delivering lasting quality, taking a green, responsible approach to our thoughts and actions, and remaining authentic, but what else? Clever innovations need independent minds, above all else. What is really needed, what can be and what has to be: these are important questions that we need to put to ourselves and to you. Thrown into a much more private and more authentic way of living, we find that making the right purchases is a paradigm shift and a positive trend. The much-lauded German quality is enjoying a revival, with environmentally relevant and carefully sourced materials, rather than acquiring too much from too far afield. This is better than anticipated and also far more climate-friendly. All of a sudden, what once seemed impossible is now possible. This is actually a great message, with the realisation that there is also luxury in the little things that can have a big impact. Values that are in perfect harmony with our corporate culture, conviction and vision of the future. Sachsenküchen. Good ideas for a shared future. Aufbruch! Was meinen Sie, ist wichtiger: Neugier oder Erfahrung? Wir bei Sachsenküchen finden: Beides! Veränderer wird man nur, wenn man aus Überzeugung neue Wege geht, ohne seine Werte-Identität aufzugeben. Worauf wollen wir morgen stolz sein? Frischer Wind ist immer eine gute Idee, aber vor Entscheiden kommt Erkennen. Natürlich wollen wir weiter Ihre Lieblings- küche bauen, unser Bestes in Produktentwicklung und Inno vation stecken, langlebige Qualität liefern, grün und verantwortungsvoll denken und handeln, authentisch bleiben, aber was noch? Kluge Innovationen brauchen vor allem Selbstdenker. Was wirklich gebraucht wird, was kann und was muss, sind gute Fragen, die wir uns und Sie sich stellen müssen. Zurückgeworfen auf ein viel privateres und echteres Leben, stellen wir fest: Gutes kaufen ist ein Paradigmen- wechsel und wohltuender Trend. Die viel gelobte deutsche Qualität hat Aufschwung, ökologisch relevante und achtsam eingekaufte Werkstoffe, statt zu viel aus Weit- Weit-Weg, sind doch besser als gedacht und auch viel klimaschonender. Auf einmal geht, was unmöglich schien. Eigentlich eine tolle Botschaft und die Erkenntnis, dass Luxus auch in kleinen Dingen zu finden ist, die Großes bewirken können. Werte, die sich mit unserer Unter- nehmenskultur, Überzeugung und Zukunfts visionen perfekt in Einklang bringen lassen. Sachsenküchen. Gute Ideen für eine gemeinsame Zukunft. 04 / 05